Föredrag om sociala medier i Katrineholms kommun – för lärande kommunikation
-från DokumentInfos konferens om kundservice i offentlig sektor
I detta föredrag får vi ta del av tankar och erfarenheter av att använda sociala medier (t. ex. Facebook och Twitter) inom en kommun. Mattias Jansson, kommunchef i Katrineholms kommun, har under period systematiskt arbetat med sociala medier som ett sätt att kommunicera med allmänheten.
- Vad är sociala medier? – Vad är kommunikation?
- Vad skiljer sociala medier ifrån andra typer av kommunikation i kontakten med omgivningen för en kommun?
- Var går gränsen mellan brukar- och medborgardialog?
- För vems skull ska man använda denna kommunikationsform?
Ett speciellt tack till @ lowehamn @ MrsMemma @ Aerikols @ PetterHellmin @ JohanLange till ert bidrag till varför sociala medier är bra i offentlig sektor
- Transparans x 2
- Bättre dialog med medborgarna
- Ger en modern bild av offentlig sektor
- Ökade möjligheter till dialog med offenlig sektor
- Strävan efter Öppenhet
- En chans Att se över strategi, varumärke, kommunikationspolicy och organisation
Ett roligt exempel på användargenererat innehåll.
Powerpoint på http://post.ly/Rqqe