Personligt och/eller företagets varumärke på sociala medier

Avslutade precis ett trevligt samtal med en kollega från en annan kommun som skulle ha en stor sammankomst med näringslivschefer om varumärkesbyggande och sociala medier. De ville att jag skulle föreläsa, vilket vi också kom överens om eftersom de godtog de tre kriterierna; Katrineholms kommun tar betalt, jag får livesända och att jag får tala Katrineholm.

Vi kom att tala om ämnet och då säger han.

Ja, vissa säger ju att ditt varumärke är starkare än Katrineholms

Min första reaktion var att gå i försvar, så är det inte. Sen kom jag att tänka på vad vi faktiskt vet om varumärkesbyggande och relationer.

  • Ett varumärke bärs av människor
  • Relationer finns med människor, inte organisationer

Om man tänker på det så är det bra ju fler personer som personfierar vår underbara stad, eller det just du brinner för ju bättre är det. Ett varumärke sätts inte via formella kanaler utan i de informella, människor emellan.

Eller?

Dela: