Svenskt Näringsliv – Sverigeresa i Katrineholm

För ett drygt år sedan gjorde Svenskt Näringsliv genom satsningen Sverigeresan ett reportage i Katrineholm.

Fotografen dök upp tidigt en onsdagsmorgon utanför mitt hem för att vandra med mig till jobbet. Han hade helst varit med vid frukostbordet men där gick även min gräns.

Martin von Krogh hade, enligt egen utsago, fått fria händer att visa staden Katrineholm inom ett projekt åt Svenskt Näringsliv. Jag passade också på att fota lite när han sprang efter sitt block.

Jag har inte sett av projektet sedan dess, men idag dök det upp i min omvärldsbevakning med nedanstående film om Katrineholm. En ganska trevlig liten snutt om Sveriges Lustgård tycker jag.

Dela:
  • Pingback: Katrineholmsbloggar (@KHOLMbloggar)()

  • Bilden av Katrineholm

    Bilden av platsen Katrineholm skapas av alla oss som bor och verkar här varje dag. Du har kanske hört talas om vår satsning på ett logistikcentrum, besökt vänner här eller tävlat i Sportcentrum. Nils Holgersson myntade begreppet ”Den sköna lustgården” om Stora Djulö, Katrineholm i boken Nils Holgerssons underbara resa av Selma Lagerlöf. Vi arbetar med Katrineholm – Sveriges Lustgård som grund för att uppnå vår vision 2025.

    I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion, vilja, ambition. Det är också det lustfyllda – det vi lever för och det vi lever av – mat, kärlek, arbete, gemenskap, upplevelser. Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring.

    Katrineholm – Läge för liv och lust

    Det ska helst inte skilja för mycket mellan hur vi vill att Katrineholm ska uppfattas och hur omvärlden uppfattar oss. Svenskt näringsliv har genom sin satsning ”Sverigeresan” släppt en film om Katrineholm.

    Hur ser din bild ut?